Kaltio Creative Oy
Yhteystiedot
Konkelotie 25
96100 Rovaniemi
0405522943
katariina@kaltiocreative.com
Katariina Imporanta
0405522943
Palvelut
- Yrityspalveluseteli
Hinnasto: Lapin Hyvinvointialue
Yrityspalveluseteli 4000€ | Yrityspalveluseteli 2000€ | |
---|---|---|
Kansainvälistymisen suunnittelu ja markkinaselvitykset | ||
Kansainvälistymiseen liittyvät messuosallistumiset | ||
Kasvuun liittyvät rahoitus- ja investointisuunnitelmat sekä hakemukset | x | x |
Taloushallinnon kehittämisen palvelut | ||
Kasvuun liittyvä laki- ja sopimusneuvonta | ||
Kasvuun tähtäävät neuvonanto ja selvityspalvelut yrityksien hallituksille ja johtoryhmille | ||
Yrityksien strategia ja johtaminen | x | x |
Tuotekehitys, tuotteistaminen ja palvelumuotoilu | x | x |
Yrityksen digitalisaation kehittäminen | ||
Myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen littyvät palvelut | x | x |
Omistajanvaihdokseeen liittyvät arvonmääritykset, laki- ja sopimusneuvonta | ||
Omavastuu 20 % | 1 000 € | 500 € |
Idean sparraus ja konseptointi, 2500€ (alv. 0%) Kesto 2 - 6 viikkoa, yhteensä 22 työtuntia Perehdytään asiakkaalla olevaan liike- tai tuoteideaan ja sparrataan sitä eteen päin. Idean jatkojalostaminen tapahtuu osittain yhdessä asiakkaan kanssa muotoilun menetelmiä hyödyntäen. Eteen päin kehitetystä ideasta laaditaan konseptikuvaus PDF-muodossa, ja sille hahmotellaan etenemisaskeleet mm. rahoitukseen, toteutukseen tai markkinoille menemiseen liittyen. Konseptikuvauksen ja etenemissuunnitelman avulla asiakkaan on helppo lähteä viemään kokonaisuutta toteutusvaiheeseen. Kokonaisuus sisältää: - Asiakaspalaveri, tarpeiden ja tavoitteiden määrittely yhdessä asiakkaan kanssa - Perehtyminen asiakkaan ideaan ja taustamateriaaliin - Yhteinen työskentely idean jatkokehittämisen parissa muotoilun menetelmiä hyödyntäen - Toteutuksen jatkoaskeleiden hahmottaminen yhdessä asiakkaan kanssa - Konseptikuvauksen tuottaminen jalostetusta ideasta ja jatkoaskeleet (PDF)
Brändistrategia, 5000€ (alv. 0%) Kesto 3 - 8 viikkoa, yhteensä 44 työtuntia Brändistrategia rakennetaan asiakkaan liiketoiminnan, tuotteiden ja palveluiden, arvopohjan, tarinan sekä tavoitteiden pohjalta. Määritellään brändin erottautumistekijät, ydinviestit sekä tavoiteidentiteetti. Työskentely toteutetaan osaksi yhdessä asiakkaan kanssa. Brändistrategia (PDF) toimii työkaluna kaikessa ulkoisessa ja sisäisessä viestintätyössä. Sen pohjalta on helppoa ja kustannustehokasta edetä yritysilmeen ja markkinointiviestinnän toteutukseen. Sisältää: - Asiakaspalaveri, tarpeiden ja tavoitteiden määrittely - Perehtyminen asiakkaan taustamateriaaliin - Yhteisen työskentelyn sessio ja sen suunnittelu, kesto n. 3h - Brändikärkien, arvojen, kohderyhmien ja erottautumistekijöiden määrittely - Tavoiteidentiteetin muotoilu, moodboard tavoitellusta visuaalisuudesta sekä ydinviestit - Brändistrategia koottuna toimintaa ohjaavaksi dokumentiksi asiakkaan käyttöön (PDF) - Kokonaisuuden läpikäynti
Kasvu- ja rahoitussuunnitelma, 2500€ (alv. 0%) Kesto 2 - 6 viikkoa, yhteensä 28 työtuntia Kartoitetaan yrityksen kasvutavoitteet ja tunnistetaan seuraavana vuorossa oleva kasvuun johtava kehittämisaskel. Luodaan selkeä suunnitelma siitä, miten strategisesti tärkeä kehittämisaskel toteutetaan rahoituksen näkökulmasta ja mikä rahoitusinstrumentti sopii siihen parhaiten. Tuotetaan toimenpide-ehdotus (PDF). Avustetaan kehittämishankkeen suunnittelussa ja rahoitushakemuksen teossa. Sisältää: - Alkuhaastattelun asiakkaan liiketoiminnasta, kasvutavoitteiden läpikäynti ja kirjaaminen - Kasvutavoitteiden määrittelyn ja seuraavien askelmerkkien hahmottamisen yhdessä asiakkaan kanssa - Tarjolla olevien ja ajankohtaisten rahoirusinstrumenttien kartoittamisen asiakkaan tarpeisiin - Toimenpide-ehdotuksen tuottamisen kasvun kannalta tärkeimpien askeleiden suhteen rahoituksen näkökulmasta - Kehittämishankkeen ja rahoitushakemuksen tekemisessä avustaminen
Kasvu- ja rahoitussuunnitelma, 5000€ (alv. 0%) Kesto 3 - 8 viikkoa, yhteensä 56 työtuntia Tunnistetaan ja kartoitetaan yrityksen kasvutavoitteet. Muotoillaan yhdessä selkeä kuvaus tärkeimmistä seuraavista askeleista niihin pääsemiseksi. Luodaan rahoituspolku strategisesti tärkeiden kehittämisaskeiden toteutettamiselle rahoituksen näkökulmasta. Laaditaan ensimmäinen tarvittava rahoitushakemus. Sisältää: - Alkuhaastattelu asiakkaan liiketoiminnasta, kasvutavoitteiden läpikäynti ja kirjaaminen - Kasvutavoitteiden määrittely ja seuraavien askelmerkkien hahmottaminen yhdessä asiakkaan kanssa - Tarjolla olevien ja ajankohtaisten rahoirusinstrumenttien kartoittamisen asiakkaan tarpeisiin - Toimenpide-ehdotuksen ja rahoituspolun tuottaminen tärkeimpien askeleiden suhteen rahoituksen näkökulmasta - Rahoitushakemuksen laatiminen
Ajatustyöpaja, 2500€ (alv. 0%) Kesto 2 - 4 viikkoa, yhteensä 2,5 htp Asiakkaan tarpeiden mukaan rakennettu osallistava teemapohjainen työpaja. Fasilitoidulla työpajatyöskentelyllä on mahdollista pureutua asiakkaan haasteisiin, jotka liittyvät ideointiin, sidoryhmäkeskusteluun, asiakasymmärryksen lisäämiseen tai yhteisen ymmärryksen saavuttamiseen. Asiakkaalta tulevalle teemalle rakennettava työpaja antaa avaimia toiminnan suunnan löytymiseen, ajatusten kirkastamiseen sekä auttaa saamaan aikaan tarvittavan keskustelun esimerkiksi projektin etenemiselle. Sisältää: - Asiakaspalaverit ja tarpeiden määrittely yhdessä asiakkaan kanssa - Ajatustyöpajan suunnittelu ja perehtyminen asiakkaan taustamateriaaliin - Työpajan toteutus ja fasilitointi kahdella fasilitoijalla, kesto 2-3h - Dialogisen ja luovan työskentelyn osio - Työskentelyn yhteenveto osana työpajaa
Ajatushautomo, 5000€ (alv. 0%) Kesto 3 - 6 viikkoa, yhteensä 5 htp Asiakkaan tarpeisiin rakennettu osallistava hautomopäivä, jossa etsitään yhteisesti tarkasteltavaan asiaan/ilmiöön uusia näkökulmia, ratkaisuja, ideoita ja yhteistä ymmärrystä. Mukana myös sidosryhmien ja asiakkaiden edustajia. Ajatushautomon vetää läpi kaksi fasilitoijaa, ja siinä hyödynnetään osaksi luovia menetelmiä. Tuloksena syntyy kehittämisideat kokoava ideapaperi (PDF), joka käydään läpi asiakkaan kanssa. Tuotetaan myös sidosryhmille jaettava versio hautomopäivän tuloksista. Sisältää: - Palaveri asiakkaan ja sidosryhmien kanssa - Tarpeiden määrittely ja taustamateriaaleihin tutustuminen - Hautomopäivän suunnittelu - Toteutussuunnitelman läpikäynti -Hautomon toteutus ja fasilitointi kahdella fasilitoijalla, kesto 4-5h -Dialogisen ja luovan työskentelyn osioita - Yhteenveto osana hautomopäivää - Hautomopäivän tulosten koonti (PDF) ja läpikäynti asiakkaan kanssa - Sidosryhmälle jaettavan versio tuloksista